خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/10 - 18:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن

جوابیه سازمان برنامه و بودجه به تذکر نماینده مشهد درباره یارانه کرونا

سازمان برنامه و بودجه در جوابیه ای خطاب به تذکر شفاهی نماینده مردم مشهد و کلات در صحن علنی توضیح داد که تصمیمات اتخاذ شده برای پرداخت یارانه کرونا اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نصرالله پژمان فر در  تذکری شفاهی در جلسه علنی روز 99/2/3 ، با اشاره به واریز کمک های بلاعوض به حساب اقشار آسیب پذیر از کرونا گفت: باید مشخص شود این پول ها به حساب چه کسانی واریز می شود.



از این رو مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کل کشور به این موضوع واکنش نشان داد و جوابیه ای ارسال کرد.



در این جوابیه در پاسخ به مطلبی با عنوان "کمک های بلاعوض دولت به اقشار آسیب پذیر از کرونا به حساب چه کسانی واریز می‌شود؟ " در مورخ 99/2/3 آمده است:



یارانه اقشار آسیب پذیر از کووید 19 که در اسفند ماه سال 1398 عملیاتی گردید، براساس شناسایی انجام پذیرفته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طبق بعد خانوار (یک نفره تا پنج نفر و بالاتر) و با مبالغ تعیین شده (200 تا 600 هزار تومان) به حساب بانکی بیش از 1,000,000 سرپرست خانوار مشمول (حدود 3,000,000 نفر) واریز شده است.



در ضمن، اقشار آسیب پذیر مذکور شامل سرپرستان خانواری است که؛ فاقد خودرو، سفر خارجی در چهار سال اخیر و هرگونه درآمد و یا حقوق ماهانه بوده، همچنین درحال حاضر تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی و امدادی (کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و...) قرار نداشته و در عضویت صندوقهای بیمهای کشور نمی‌باشند. لازم به توضیح است، این کمک بلاعوض در فروردین ماه سال جاری نیز عیناً با همان مبالغ به حساب سرپرستان خانوار شناسایی شده واریز گردیده است.



یک میلیون تومان تسهیلات اعطایی دولت محترم با همکاری بانک مرکزی (توسط کلیه بانک‌های عامل ذی‌مدخل) به حساب بانکی کلیه سرپرستان خانوارهای متقاضی که درحال حاضر در سامانه رفاهی در زمره دریافت کنندگان یارانه نقدی قرار داشته و نیازمندی خود را منحصراً از طریق وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی وام مذکور را در تاریخ پنجشنبه  99/2/4دریافت نمودند.



در خاتمه، وام یک میلیون تومانی سایر متقاضیان واجد شرایطی که نیازمندی خود را در موعد مقرر به سامانه 6369 اعلام نموده‌اند، پس از بررسی، تأیید و اعلام رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از طریق شعب بانک‌های عامل به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد گردید.



مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل/



پایان پیام

  • کد خبر : 297212
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار